Bad luck

Fredagen den trettonde är verkligen en otursdag. Och okej, jag är klantig jag själv, men det här var ju bara för mycket... När vi var påväg till tågen i Handen så upptäcker jag att jag inte hittar mitt busskort. Vi springer iväg och letar på vägen vi gått på och sen letar vi efter någon som kunde hjälpa oss med att betala bussbiljett på mobilen. Vi går in på pressbyrån och frågar kassagubben.

Jag och Alle hade gått in där innan och då hade jag råkat ha med mig en festis som jag hade köpt uppe i centrumet, och tydligen hade jag varit "otrevlig" när jag sa att jag hade köpt den nånannanstans. Så gubbjäveln hjälper mig inte, så jag springer ut ur affären ner till biljettkontrollen och frågar kvinnan som satt där i. Den bruden var i alla fall trevlig(!!!!) Hatar fanskapet på pressbyrån. Så jag köper en bussbiljett på mobilen för 20 spänn, och så hoppar vi på tåget som ska ta oss till T-Centralen. På tåget kollar jag igenom alla mina fickor och till slut hittar jag det jävla busskortet i en av fickorna som jag inte använder. 20 spänn i onödan alltså.

Därefter käkar vi på Kungshallarna och när vi sitter och suger på våra jalapenos upptäcker vi att det är en riktigt snygg kille som sitter framför oss. Jag petar på alle och nickar ditåt. Hon tittar på honom och det ser nästan ut som om hon suger av den där jävla jalapenon. Killen ler mot henne och jag och Alle kör en highfive. Sen tittar vi ditåt mot killen. Han sitter och asgarvar och hans kompis gör likadant. Hahah, det där måste sett kul ut...

När vi var framme vid Rigoletto går vi in på toa och kissar, jag och Alle. Och vad är det som händer då? Jag glömmer den fucking väskan som jag har allting i där på toan och hittar den inte när jag går in där igen. Jag och Eddi går och frågar i kassan om det är någon som har lämnat in den, och som tur är står bruden som lämnat in den precis där. Så, jag får alltså min väska i slutändan.

Fredagen den trettonde är en otursdag. Tro det eller inte. Har ni kanske haft lite otur igår? Berätta vad i sånna fall. Vi vill veta!




Forever you n' me. Alexandra Ignell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0