Good luck

Okej, Emser här igen då. Igår när jag skulle gå(?) till skolan hände det en rätt komisk sak. Jag stängde de vita gårdsgrindarna till vårat gråa hus och tog upp mobilen och märkte att klockan var väldigt mycket nu. Bussarna har ju ändrat tider så det var klart att jag hade missat det, kände att jag var tvungen att höja mitt tempo.. började springa och helt plötsligt bara sådär låg jag på marken med skolböckerna omkring mig, mobil i diket, kläderna trasiga och sår på både knän och händer.. När jag väl sprang där kändes det som jag galopperade på mjuka moln i paradiset, men det sjönk snabbt till helvetet. Händerna sved av all grus jag fått i såren, knät hade bara blivit ännu värre än vad det var innan jag ramla och det mesta jag var sur över var min mobil som blev alldeles repig av grus och sten. Men huvudsaken var att jag levde sa mamma.. haha.  Hur som helst så var det bara att ta upp alla saker och gå hem igen, byta kläder och fixa mina sår. Men jag bestämde mig av att strunta i det och gå direkt till nästa buss. Jag som inte tål av att se blod bestämde mig för att låta skolsyster sköta det, så när jag väl var framme efter ungefär en halvtimme mötte Vickanpickan upp mig i skolan och vi kilade iväg till skolsyrran. Hon tvättade mina sår och jag kan säga att det var det hemskaste känslan jag någonsin har känt. Hon baddade såren med tvål och vatten medans Victoria satt och skrattade åt mig, snällt ellerhur? Jag kan säga att min dag efter det var perfekt! Hoppas er var likaså. Tjoho /Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0