Tappat sexlusten


Jag har bestämmt mig för att svara på en del frågor som har kommit in på min mejl men tar en åt gången ni får gärna skicka in frågor anonym eller ej till min mejl [email protected]
ställ hur pinsamma elr opinsamma frågor  och jag ska försöka svara på det !



Hej smilies!
Jag har bara haft ett förhållande i hela mitt liv, det var med min bästa killkompis och det varade i två månader. Jag var nog  Aldrig kär, men det kändes bra att vara med honom för att han var en bra kompis. Han ville jämt ha sex och tog på mig hela tiden, jag var tvärtom, jag ville vänta, hatade när han var för på.

Jag vågade inte säga nej, så jag lät honom ha sex fast jag inte var sugen. Han var sjukt dålig i sängen, tänkte bara på sig själv. Jag vågade inte ligga på vissa sätt, för han sa en gång när jag låg på rygg "gud vad små bröst du har". Han sa jämt nedvärderande kommentarer om mig.

En dag gjorde vi slut. Efter det har jag hatat killar. Jag vågar inte ha ett förhållande, för tänk om killen är för på igen och jag inte vågar säga nej. Som jag känner nu kommer jag aldrig hitta kärleken. Jag har dåligt självförtroende i sängen, svårt att säga vad jag tycker när jag är med killar. Helt depp är jag.

Snälla hur kan jag få tillbaka sexualiteten och våga träffa killar igen?

:( // ledsen tjej


Alexandra svarar:

Hej!

Jag förstår verkligen att du är deppig och tvekar att inleda fler relationer med killar. Det du har varit med om är allvarligt, det kan ta tid att läka och du kan också behöva professionell hjälp. Att gång på gång få nedvärderande kommentarer av någon som står en nära är en form av psykisk misshandel. Det får en snabbt att tappa självförtroendet.

Dessutom har samma person haft  sex med dig mot din vilja. Då blir både själen och kroppen kränkta och det är vanligt att man blir deppig av det. Dessutom har han varit en kompis, någon som du litat på och utlämnat dig till. Men sen verkar han mest ha tänkt på sig själv och utnyttjat att  du har haft svårt att säga nej.

Det är inte konstigt att du är osäker eft er det som du har varit med om. Men när du har fått stöd och en chans att läka, kommer livet att kännas bättre och du blir också säkrare i relationer till andra.

Därför är det viktigt att du nu letar upp någon att prata med. Kanske skolans kurator eller en kurator på ungdomsmottagningen. En del tjejjourer kan också ge bra stöd. Så kolla om det finns en tjejjour i din stad.

Ta hand om dig


Kommentarer
Postat av: vickie

för att tillägga: din drömkille kommer komma i sinom tid och det är då du kommer släppa taget om ditt problem här. det är vad jag tror och var inte rädd att flirta runt med andra killar!

2009-01-14 @ 23:24:18
URL: http://smilies.blogg.se/
Postat av: Tess

haha sen när blev du expert på relationer Alex :p saknar dig <3

2009-01-14 @ 23:33:31
URL: http://theresec.blogg.se/
Postat av: vickie

har hon sagt att hon är det eller? hon ger ju bara råf från sitt egna perspektiv ju? :D

2009-01-14 @ 23:48:15
URL: http://smilies.blogg.se/
Postat av: vickie

råd*

2009-01-14 @ 23:48:29
URL: http://smilies.blogg.se/
Postat av: heppevafan

fråga heppe istället, much easier

2009-01-15 @ 08:29:53
URL: http://gospojkarna.blogg.se/
Postat av: vickie

haha, mupp

2009-01-17 @ 19:10:03
URL: http://smilies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0